Dia 13 - No puc parar

El dia 16 de juliol vam assistir a la Patitrobada, organitzada per l'Associació cultural El Pati d'Igualada. Aquestes trobades són bimestrals, els dissabtes al vestíbul de l'Ateneu Igualadí. Jo suposo que hi deuen haver trobades similars en d'altres poblacions, ho desconec.

En aquesta trobada, la gent d'aquesta associació omple el vestíbul de jocs de taula i de rol per a totes les edats. Molt amablement t'expliquen com jugar-hi i s'ofereixen per a jugar-hi amb tu. Tot i que l'edat recomanada és a partir de 9 anys, vam trobar jocs per jugar-hi amb la Júlia, de 6 anys.

El que volia proposar-vos avui és un joc que ens va explicar en Cristophe en un tros de paper: el Can't Stop. Jo l'he copiat en un fitxer i us el podeu baixar des d'aquí mateix. Amb una mica de paciència es pot jugar amb nens a partir de 5 anys.

Material:
Es necessita un tauler de jocs per cada jugador (us baixeu el pdf que teniu més avall i l'imprimiu unes quantes vegades), 4 daus i 3 fitxes de colors (del parxís).
Objectiu:
Ser el primer jugador en completar 3 columnes.
Com s'hi juga:
- El primer jugador llança els 4 daus i els mira atentament. Ha d'agrupar els 4 daus en 2 grups i sumar els daus de cada grup. Per exemple, si la tirada és 2-4-1-6 pot fer les combinacions 2+4=6 i 1+6=7, 2+1=3 i 4+6=10 o 2+6=8 i 4+1=5. Si tria la primera opció (6 i 7) ha de posar una fitxa a dalt de tot de la columna del 6 i una altra fitxa a la columna del 7.
- Continua tirant els quatre daus el mateix jugador i fa els dos grups que s'estimi més. Per exemple, si la tirada és 3-4-1-3, pot fer els grups, per exemple, 3+3=6 i 4+1=5. En aquest cas mou la fitxa de la columna del 6 un lloc cap avall i posa la fitxa lliure a la columna del 5. El jugador pot continuar tirant o decidir si es planta:
      Opció A: es planta. Pot fer una creu a les dues primeres caselles del 6 (ja les ha guanyat), a una casella del 7 i a una casella del 5 (ja les ha guanyat).
      Opció B: continua tirant. Li surt la combinació 1-2-2-1. En aquest cas només té la possibilitat de posar fitxes al 2 (1+1), al 3 (2+1) o al 4 (2+2). Com que les fitxes les té col·locades a les columnes 5, 6 i 7, no les pot posar en d'altres columnes. En aquest cas no pot marcar res i perd tot el que tenia avançat.
     Opció C: continua tirant. Li surt la combinació 5-6-2-1. Si fa la combinació 5+2=7 i 6+1=7 pot fer avançar dues caselles la fitxa de la columna 7. Si decideix plantar-se pot marcar creus a les dues primeres caselles del 6 (ja les ha guanyat), a tres caselles del 7 i a una casella del 5 (ja les ha guanyat).
- Un cop es planta un jugador o perd la jugada, tira el següent jugador. Es tracta que cada jugador avalui si s'arrisca a fer una altra tirada per avançar caselles (d'aquí el nom del joc, No puc parar...) o es planta.
- Guanya el jugador que completa 3 columnes senceres.

Sembla complicat però no ho és...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada